vakbarát verzió

AKADÁLYMENTES

Ügyintéző

Nyomtatványok, helyi adó rendeletek, a számlaszámok itt érhetők el:
letölthető nyomtatványok, elektronikus ügyintézés .

Városházi hírek


Szünetel a kompközlekedés

Az Atlantis Visegrád Club Kft. tájékoztatása szerint a Visegrád és Nagymaros között közlekedő komp 2020. február 29-éig műszaki okok nem üzemel! A személyszállítást az üzemeltető a révhajóval továbbra is menetrend szerint biztosítja. 

tovább

Hírlevél

Galéria

Képeslapküldő

Képeslap küldő
 
 

Árvízvédelmi beruházás

Gőzerővel folynak az árvízvédelmi beruházás első szakaszának kivitelezési munkálatai

Gőzerővel folynak az árvízvédelmi beruházás első szakaszának kivitelezési munkálatai

A beruházás állásáról és a kivitelezésről Félegyházi András, Visegrád polgármestere és Falvai János, a Magyar Vízépítő Zrt. és Zöld Út-Építő Kft. Konzorcium főépítésvezetője adott tájékoztatást.

Félegyházi András, Visegrád polgármestere:
- Elkészültek a módosított vízjogi létesítési engedélyezési tervek, ezekre megkaptuk a vízjogi létesítési engedélyt, valamint elkészültek a forgalomtechnikai tervek is, úgyhogy jelen pillanatban arról tudunk beszámolni, hogy a visegrádi Duna-parton az árvízvédelmi beruházás első szakaszának kivitelezési munkálatai gőzerővel zajlanak. Az építkezés sokszor belecsúszik a hétvégébe is. Bízunk benne, hogy a kellemetlenségek - a forgalomcsillapítás, a sebességkorlátozás és a zaj  - nem túl megterhelőek, de itt most feszített munkavégzésre van szükség ahhoz, hogy az őszi határidő tartható legyen.
Mi jelenti most a legnagyobb kockázatot?
- Egy kültéri munka esetén mindig az időjárás a legnagyobb kockázat, mert ha nagyon esik az eső, akkor beázik a munkaterület, illetve egy ilyen munka végzése közben mindig vannak nem várt események. Én azt remélem, hogy a kivitelezőnek volt elég ideje arra, hogy ezt az előttünk álló néhány hónapot nagyon jól megtervezze, a munkafolyamatokat egymásra építse, és nem lesz már kellemetlen, nem várt meglepetés.
Falvai János, a Magyar Vízépítő Zrt. és Zöld Út-Építő Kft. Konzorcium főépítésvezetője az épülő árvízvédelmi mű szakaszairól külön-külön adott tájékoztatást.

I. A IV. Béla-szobortól a hajóállomás végéig tartó szakasz
Talán ez a legbonyolultabb része az építkezésnek, projekt a projektben, mert rendkívül gondos előkészítést igényel. Itt közműveket kell áthelyezni, útburkolatot kell bontani és gyalogátkelőhelyet kell módosítani. Ezen kívül a hajóállomás felújított épületét is be kell védeni úgy, hogy ne sérüljön, és természetesen ehhez kapcsolódik a 11-es út félpályán történő lezárása, amire az engedélyt most már megkaptuk. Két árvízkapu létesül ezen a szakaszon, az egyik a hajóállomás zebra felőli lejáratánál, a másik pedig a IV. Béla szobor felé eső gépkocsi lehajtónál. Ezen a részen vasbeton- és mobilfal kombinációjából áll majd a védmű, az alapozás speciális réspillérek építésével készül. A csak mobilfalas szakaszon nyugalmi, árvízmentes időszakban láthatatlan lesz a gát, a kombinált részeken a vasbeton fal a legtöbb helyen egészen alacsony, kb. 40-60 centiméternyi lesz, a hajóállomás épülete mögött viszont magasabb, körülbelül az épület párkánymagasságáig ér fel.  A tervezés során az volt a cél, hogy az ideérkezőket ugyanaz a látvány fogadja mint eddig. A tervek szerint ennek a szakasznak az építése augusztus közepén indul el.

II. A hajóállomástól a kápolnáig tartó szakasz
A hajóállomás és a kápolna közötti szakaszon szintén speciális mélyalapozással, résfalas technológiával épül a gát. A résfal úgy készül, hogy a réselőgéppel kimarkoljuk táblánként 4,5 m hosszúságban az aránylag keskeny, 50 centiméteres, 4-6 méter mély munkagödröt.
Ebbe szivattyúzzuk  a bentonitos zagyot, egy olyan speciális folyadékot, ami környezetbarát és egyben megtámasztja a munkagödröt. Amikor a bentonitos zagy benne van a munkagödörben, akkor daruval beleeresztjük és beállítjuk az armatúrát, a betonacél szerelést, majd megkezdjük a betonozást úgynevezett "vízalatti betonozás" technológiával. A gödörbe szivattyúzott beton kiszorítja a könnyebb fajsúlyú zagyot, amit visszanyerünk és a keverőtelepre szállítjuk, majd egy részét újra felhasználjuk. A zagy helyére vízzáró, a tervezők által meghatározott paraméterekkel rendelkező beton kerül. A réstáblák tetején egy összefogó fejgerenda épül, ez tartja majd az úgynevezett parapetfalat, amiben elhelyezzük azokat a szerelvényeket, amelyek a mobilfal oszlopait fogadják.
Az altalaj szerkezetétől függ, hogy milyen mély résfalat építünk. Ezért előzte meg a munkálatokat egy nagyon alapos geotechnikai feltárás és szakvélemény, amely az altalaj szivárgási viszonyait és szemszerkezetét tisztázta.  A fúrásokat tavaly decemberben és ez év januárban készíttettük. Az így kapott adatok felhasználásával készült szakvélemény képezte a további tervezés alapját, hogy milyen mély résfalat illetve szádfalat kell alkalmazni a védmű egyes szakaszain.

III. Kápolnától a rév-aluljáróig tartó szakasz
Itt mélyalapozást tekintve technológiát váltottunk, itt az úgynevezett szádfalas mélyalapozás készül. A szádlemezek speciális profillal ellátott fémszerkezetek, melyeket ezen a területen 3,0 – 6.0 méter mélyre verünk le. Ezek szintén egy összefogó vasbeton fejgerendát kapnak, amire épül majd a parapetfal- illetve mobilfal szerkezet. A szádfalak felső síkját nagy pontossággal kell szintbe helyezni. Ez a művelet egy vibrófejes verőgép alkalmazásával történik, elemenként.

IV. A Rév utcai aluljárótól a sporttelepig tartó szakasz
Ezen a részen szádfalas, réspilléres és zagyfalas mélyalapozási technológiát alkalmazunk, így haladunk el a révnél lévő étterem mellett és a továbbiakban az úttal párhuzamosan. A révhez és a parkolóhoz vezető út csatlakozásánál szintén árvízkapu létesül. A vízmű területe mentén szádfal és bentonitos résfal váltja egymást, ezt a vegyes technológiát alkalmazzuk egészen a sporttelepet körülvevő földtöltésig, melynek fejlesztése a beruházás kettes ütemében készül majd el.

Félegyházi András, Visegrád polgármestere:
A Duna-parton zajló látványos munka mellett folyik a tervezés: készülnek a tárolóépület és az árvízvédelmi mű második ütemben megvalósuló szakaszának tervei. Az önkormányzatnál ezeknek a terveknek az egyeztetésével foglalkozunk jelenleg, és ami még nagyon fontos: augusztus 14-én 18 órakor a Duna Moziban ismertetjük egy lakossági fórumon a második ütem terveit az érdeklődőkkel!