vakbarát verzió

AKADÁLYMENTES

Ügyintéző

Nyomtatványok, helyi adó rendeletek, a számlaszámok itt érhetők el:
letölthető nyomtatványok, elektronikus ügyintézés .

Városházi hírek


Hírlevél

Galéria

Képeslapküldő

Képeslap küldő
 
 

Krónika

Tájékoztató a járási hivatalokról

A járások kialakításának elveiről és az előkészítés feladatairól a kormány tavaly szeptember 1-jén döntött.  2013 januárjától országszerte 175 járási, Budapesten pedig 23 kerületi kormányhivatal kezdi meg működését. A nagyobb településeken ügyintézésre a járási hivatalok részeként működő kormányablakokban lesz lehetőség, amelyek hétfőtől péntekig 8 órától 20 óráig tartanak majd nyitva.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közleménye szerint a járások és a járási székhelyek kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést, és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.
Budakalász, Csobánka, Dunabogdány, Kisoroszi, Leányfalu, Pilisszentkereszt, Pilisszentlászló, Pomáz, Pócsmegyer, Szentendre, Szigetmonostor, Tahitótfalu mellett Visegrád is a Dunakorzó 18. szám alatti Szentendrei Járási Hivatalhoz tartozik 2013-tól.
Az erről szóló megállapodást az érintett települések polgármesterei 2012. október 12-én írták alá Szentendrén, a Polgármesteri Hivatal Dísztermében.

De miben és hogyan érinti ez a visegrádi hivatalt?
2013. január 1-jétől a Szentendrei Járási Hivatalhoz kerülő államigazgatási feladatok a következők:
• okmányirodai feladatok: személyi adat- és lakcímnyilvántartás, útlevél-igazgatás, közlekedési igazgatás, stb.
• gyermekvédelmi és gyámügyek
• egyes kiemelt építéshatósági feladatok
• egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek
A Kormányhivatalhoz már 2012. áprilisában átadásra kerültek a szabálysértési ügyek, melyek szintén a járásokhoz kerülnek. A helyi szabályozáshoz kapcsolódó, helyismerethez kötődő, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek maradnak a jegyző hatáskörében.
Az államigazgatási feladatokkal együtt a járási hivatalok átvesznek a polgármesteri hivataloktól álláshelyeket, illetve megfelelő iskolai végzettségű, adott munkakört ellátó köztisztviselőket. Visegrád esetében ez 6 főt + 1 üres álláshelyet jelent.
Az ő jogviszonyuk így kormányzati szolgálati jogviszonnyá alakul át. Nemcsak a munkatársak, hanem a feladatellátáshoz szükséges ingó (számítógépek, esetlegesen igény szerint bútorok) és ingatlan vagyon (okmányirodának helyet adó épület) is átkerül a járási hivatalokba, ezek a magyar állam ingyenes használatába kerülnek, a vagyonkezelő a Kormányhivatal lesz.
A kormányablak – eddigi ismereteink szerint – Tahitótfaluban kerül kialakításra 2013. első féléve folyamán.  Addig, tehát legalább 2013. júniusáig az okmányiroda továbbra is az eddigi helyén (Fő u. 57.) fog működni. A megállapodás aláírásakor elhangzott, hogy a járási hivatal hetente két alkalommal ügysegédet biztosít, illetve előfordulhat, hogy Visegrádon kormányablak is kialakításra kerül. Mindezekkel kapcsolatban azonban hivatalos tájékoztatást még nem kaptunk.
Tisztelt Lakosság!
A Szentendrei Járási Hivatalról és a 2013-tól továbbra is helyben intézhető feladatokról további információk birtokában tájékoztatjuk majd Önöket!